Elaborare lucrare Grad didactic I

Gradul I – Elaborarea lucrarii metodico-stiintifica
(extras din Metodologia formarii continue a personalului didactic din invatamantul preuniversitar, aprobata prin O.M. nr. 5561/07.10.2011)

(apasa click pe link-ul de mai sus pentru vizualizarea metodologiei) 

 

  

 

  Criteriile principale privind elaborarea si evaluarea lucrarii metodico-stiintifice pentru gradul didactic I (Anexa 13 la Metodologia formarii continue a personalului didactic din invatamantul preuniversitar, aprobata prin O.M. nr. 5561/07.10.2011):

Grupa

Indicatori

 I. Tema

  • Importanta teoretica si practic-aplicativa a temei tratate
  • Rigurozitatea si precizia delimitarii problemei
  • Abordarea unei probleme de interes major pentru practica scolara sau pentru cunoasterea unor fenomene pedagogice

 II. Documentarea stiintifica

  • Oportunitatea bibliografiei ssi actualitatea in raport cu tema
  • Actualitatea informatiilor
  • Prelucrarea informatiilor
  • Citarea corecta a surselor bibliografice
  • Consemnarea bibliografiei conform normei metodologice

 III. Ipoteza

(ipotezele de lucru)

  • Identificarea si formularea clara si corecta a ceea ce se urmareste a se demonstra in lucrare in functie de tipul cercetarii (constatativa, experimentala, orientata, operationala etc)

 IV. Structura

  • Concordanta structurii cu tema tratata
  • Delimitarea cadrului conceptual si a domeniului teoretic al temei
  • Succesiunea logica a capitolelor si a subcapitolelor
  • Caracterul unitar al lucrarii si al fiecarui capitol
  • Ponderea aspectelor practice
  • Proportia partilor lucrarii

 V. Continutul

  • Fundamentarea teoretica (stiintifica, psihologica, pedagogica, sociologica, filozofica etc.), a problemei abordate.
  • Incadrarea temei in teoria pedagogica.
  • Corelarea organizarii si metodologiei cu specificul lucrarii (bazata pe cercetari ameliorativ-experimentale, constativ-ameliorative, orientate, operationale, lucrari de sinteza, monografii etc.)
  • Caracterul sistematic, cu obiective clare, al tratarii
  • Ordinea logica si cronologica a cercetarii sau tratarii
  • Reprezentativitatea colectivelor de experimentare si control
  • Rigurozitatea si valoarea experimentelor si/ sau observatiilor efectuate in scopul verificarii ipotezelor
  • Inregistrarea, masurarea si prezentarea riguros stiintifica a datelor culese
  • Prelucrarea si corelarea datelor
  • Evaluarea si compararea rezultatelor initiale si finale (pretest si posttest)
  • Interpretarea corecta a rezultatelor
  • Formularea clara a concluziei lucrarii (confirmarea sau infirmarea ipotezei sau ipotezelor de lucru)
  • Aplicabilitatea rezultatelor lucrarii
  • Contributia personala a autorului lucrarii
  • Legatura organica a concluziilor lucrarii cu continutul
  • Oportunitatea propunerilor si perspectivelor formulate de autor
  • Claritatea probelor si datelor prezentate in anexa
  • Corelarea lor cu tratarea problemei

 VI. Forma

  • Stilul si prezentarea
  • Corectitudinea exprimarii
  • Aspectul estetic, sublinieri in text, ilustratii, tabele, grafice etc.
  • Respectarea conditiilor de tehnoredactare date (TNR 12, A4, la un rand si jumatate, setari pagina sus, jos, dreapta – 2,5 cm, stanga – 3 cm)