GRADUL DIDACTIC II

Gradul didactic II

Gradul didactic II – SESIUNEA AUGUST 2025

Cadrele didactice care doresc obținerea gradului didactic II în sesiunea august 2025 trebuie să procedeze după cum urmează:

În perioada 01.07-20.08.2025, candidații transmit prin intermediul poștei electronice la secretariatul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) din ASE (e-mail: secretariat@dppd.ase.ro), cererea de înscriere (Anexa 2) la probele de examen pentru obținerea gradului didactic II împreună cu dovada achitării taxei de examen, în valoare de 200 lei.

Examenul de obținere a gradului didactic II, sesiunea AUGUST 2025, se va desfășura la DPPD (str. Mihail Moxa, nr. 7, București, după cum urmează:

Taxa de înscriere la probele de examen pentru obținerea gradului didactic II poate fi achitată astfel:

  • prin platforma de plăți online a ASE (plăționline.ase.ro – prin intermedil opțiunii fără conectare)
  • la oricare dintre casieriile ASE;
  • Ordin de plată în contul RO59BRDE445SV36571854450 – cont in LEI, deschis la BRD agenţia ASE, cod fiscal 4433775, Academia de Studii Economice din Bucureşti;
  • Ordin de plată în contul RO16RNCB0072001607860102 – cont in LEI, deschis la BCR, cod fiscal 4433775, Academia de Studii Economice din Bucureşti. Pe ordinul de plată, plătitorii sunt obligaţi să specifice următoarele informaţii: Beneficiar – Academia de Studii Economice din Bucureşti –  DPPD, iar la detalierea plății: tipul taxei (taxă examen grad didactic II), nume, iniţiala/iniţialele tatălui, prenume și CNP. Pentru plata de la sucursalele BRD veți avea nevoie de următoarele informații: cod facultate (15) și codul taxei (6001).

Taxa de examen este de 200 lei (include atât înscrierea și susținerea examenului, cât și eliberarea certificatului).

Candidații pot prezenta dovada achitării taxei în ziua examenului, la intrarea în sala.

Pentru o mai bună organizare, este recomandată sosirea candidaţilor între orele 800-830.

Accesul candidaţilor în sala de examen se face pe baza C.I.

Se interzice intrarea în sală cu materiale, respectiv cărţi, caiete, notiţe etc. sau obiecte care ar putea fi folosite ca surse ilicite de informare.

Pentru scrierea textului, candidaţii vor folosi stilou cu cerneală de culoare albastră sau pix cu pastă de culoare albastră. Pentru elementele de grafică se va folosi creionul negru.

Pentru promovarea examenului de acordare a gradului didactic II, candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 8 (opt) la testul din metodica specialităţii. Candidaţii care nu obţin nota minimă la  proba scrisă nu se pot prezenta la proba orală.

Candidaţii care consideră că au fost subevaluaţi pot depune contestaţii privind evaluarea subiectelor de la proba scrisă. Acestea se adresează, în scris, preşedintelui comisiei de examinare, în termen de cel mult 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatelor, pe adresa secretariat@dppd.ase.ro

  • Examenul oral se desfăşoară pe baza unui program stabilit de comisie, între orele 8,00 şi 20,00.
  • Fiecărui candidat i se va acorda timpul necesar pentru a-şi pregăti răspunsul, dar nu mai mult de 30 de minute.
  • Proba orală se notează cu o singură notă, de la 1 la 10, exprimată prin numere întregi sau cu două zecimale.
  • Pentru promovarea examenului de acordare a gradului didactic II, candidatul trebuie să obţină cel puţin nota 8 (opt) la proba orală de pedagogie.
  • Media generală de promovare a examenului de acordare a gradului didactic II este media aritmetică a notei de la proba scrisă şi a notei de la proba orală.
  • Media generală de promovare a examenului de acordare a gradului didactic II este de cel puţin 8 (opt).
  • Rezultatele finale obţinute în urma susținerii ambelor probe ale examenului de obținere a gradului didactic II sunt afișate la avizierul DPPD după terminarea evaluării tuturor candidaţilor de la proba orală. 
  • Candidaţii declaraţi respinşi la examenul de acordare a gradului didactic II se pot reînscrie pentru susţinerea examenului prin depunerea unui nou dosar de înscriere şi cu parcurgerea tuturor etapelor precizate în Metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, aprobată prin OMECTS nr. 5561/2011.

La nivelul instituţiilor de învăţământ care au atribuţii de perfecţionare se pot organiza programe de pregătire pentru cadrele didactice înscrise la gradul II.

Participarea cadrelor didactice la aceste activităţi nu este obligatorie şi nu condiţionează prezentarea lor la examene, candidații care optează pentru efectuarea lor vor achita taxa de participare în valoare de 250 lei.

Candiații trebuie să depună:

  • Cererea de participare la cursurile de pregătire pentru profesorii înscrişi la gradul  didactic II, semnata olograf (Anexa 1), împreuna cu dovada achitării cursurilor  se transmit prin intermediul poștei electronice la secretariatul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) din ASE (e-mail: secretariat@dppd.ase.ro), pana pe data de 04 iulie 2025.
  • Taxa de înscriere la cursurile de pregătire pentru profesorii înscrişi la gradul  didactic II este de 250 lei și poate fi achitată astfel:
  1. prin platforma de plăți online a ASE (plăționline.ase.ro – prin intermedil opțiunii fără conectare)
  2. la oricare dintre casieriile ASE;
  3. Ordin de plată în contul RO59BRDE445SV36571854450 – cont in LEI,deschis la BRD agenţia ASE, cod fiscal 4433775, Academia de Studii Economice din Bucureşti;
  4. Ordin de plată în contul RO16RNCB0072001607860102 – cont in LEI, deschis la BCR, cod fiscal 4433775, Academia de Studii Economice din Bucureşti.
  5. Pe ordinul de plată, plătitorii sunt obligaţi să specifice următoarele informaţii: Beneficiar – Academia de Studii Economice din Bucureşti –  DPPD, iar la detalierea plății: tipul taxei (taxă cursuri grad didactic II), nume, iniţiala/iniţialele tatălui, prenume și CNP. Pentru plata de la sucursalele BRD veți avea nevoie de următoarele informații: cod facultate (15) și codul taxei (2001).

Desfășurarea online a cursurilor de pregătire la solicitarea candidaților înscrişi la gradul  didactic II în perioada 07 – 11.07.2025 se face după cum urmează:

În cazul în care numărul de participanţi nu va permite constituirea unor formaţii de studiu pentru organizarea cursurilor (minimum şapte persoane la fiecare specializare), atunci, pentru cei înscriși, se vor asigura consultaţii pe discipline.

Datele de logare vor fi transmise doar persoanelor care au solicitat participarea la cursuri.


Pentru mai multe informații consultați și METODOLOGIE PRIVIND FORMAREA CONTINUĂ A PERSONALULUI DIN
ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

    Scroll to top