Proiecte

___________________________________________________________________________________________________

Proiect ERASMUS +

“Critical theory in adult education practice: Empowerment for critical actions” (MIND)

Nr. 2023-1-LT01-KA220-ADU-000153426

Proiectul “Critical theory in adult education practice: Empowerment for critical actions” (MIND),  își propune să contribuie la dezvoltarea domeniului și la promovarea abordării gândirii critice în educația non-formală a adulților prin consolidarea capacităților profesionale ale formatorilor și sprijinirea diverselor grupuri de cursanți să aplice și să cultive gândirea critică (CT) în diferite sfere ale vieții personale, comunitare, profesionale și sociale. Acest lucru se va realiza prin consolidarea cunoștințelor științifice și a bunelor practici, prin intermediul organizațiilor partenere active în domeniul formării adulților, al învățământului general și al învățământului superior.

Munca pe termen lung în domeniul CT a arătat că nu se acordă suficientă atenție competenței CT în formarea adulților. Dezvoltarea CT în diferite grupe de vârstă și contexte este crucială, deoarece are legătură cu dezvoltarea de noi abilități de viață, capacitatea de a se adapta la noi circumstanțe, de a pune la îndoială realitatea, de a dezvolta autonomia, luarea deciziilor, capacitatea de inserție profesională. Educatorii pentru adulți, precum și cursanții nu au suficiente cunoștințe, practică și experiență în ceea ce privește gândirea critică, așa cum aceasta era cultivată cel mai adesea în cadrul educației formale. Acesta a fost motivul principal pentru crearea proiectului „Erasmus+” pentru abilitarea CT în domeniul educației adulților.

În cadrul proiectului se va realiza o analiză a literaturii de specialitate, prin investigarea și analiza documentelor și programelor de formare a adulților, conceperea unui model de dezvoltare a gândirii critice, elaborarea unui program și a unui set de instrumente practice, precum și recomandări pentru factorii de decizie în domeniul formării adulților. Pe parcursul întregului proiect se vor desfășura activități de învățare reciprocă și între colegi, la diferite niveluri, cu diverse grupuri țintă – echipa de proiect, formatori, cursanți adulți.

Acest proiect este o inițiativă nouă, bazată pe experiențele proiectelor anterioare și pe activitățile profesionale zilnice ale partenerilor de proiect. Consorțiul este format din 10 organizații din Letonia, Lituania, Croația, România și Portugalia, care au experiență în cercetare, dezvoltarea gândirii critice și lucrul cu organizații/profesori și cursanți adulți.

Partenerii din proiect:

Lithuanian Association of Adult Education, Lituania (coordinator)

Šiuolaikinių didaktikų centras, Lituania

Educational development Center, Letonia

Latvian Adult Education Association, Letonia

Ustanova za obrazovanje odraslih Dante, Croația

Pucko otvoreno uciliste Libar, Croația

Academia de Studii Economice din București, România

Asociația Egomundi, România

Parteneriatul își unește „know-how-ul” și propune o abordare inovatoare a învățării reciproce combinată cu învățarea între colegi.

  • în primul rând, procesul de învățare  din experiențe diverse – la nivel individual și organizational;
  • în al doilea rând, învățarea din diverse contexte și sectoare profesionale;
  • în al treilea rând, învățarea din diverse sisteme, politici și culturi educaționale.

Învățarea are loc pe parcursul întregii perioade a proiectului, încercând să atingă scopul și obiectivele proiectului și să ofere răspunsuri bazate pe dovezi la următoarele întrebări.

Activitățile proiectului vor oferi răspunsuri la următoarele întrebări:

Ce este gândirea critică în educația non-formală a adulților?

Care este valoarea sa pentru individ, organizație, comunitate și societate?

Cum poate fi ea dezvoltată și aplicată în mod specific în diferite situații și contexte?

Răspunsurile vor fi încorporate în următoarele rezultate:

Compendiul de literatură științifică.

Raport de analiză a documentelor/programelor de formare a adulților.

Program CT și set de instrumente.

Recomandări pentru politica de formare a adulților.

Proiectul este inovator nu numai datorită metodologiei sale, în care știința și practica lucrează în paralel, ci și pentru că urmărește să aibă un impact nu numai asupra practicii educației adulților, ci și asupra politicii, precum și asupra cercetătorilor din domeniul formării adulților pe tema educației gândirii critice.

Pentru mai multe informații despre activitățile proiectului, accesați:

https://www.facebook.com/profile.php?id=61556004856828

Proiectul “Critical theory in adult education practice: Empowerment for critical actions” (MIND) No. 2023-1-LT01-KA220-ADU-000153426 este finanțat prin programul Erasmus+.

Proiect finanțat de Uniunea Europeană, însă punctele de vedere sau opiniile exprimate aparțin autorului (autorilor) și nu reflectă în mod necesar cele ale Uniunii Europene sau ale Agenției Executive pentru Educație și Cultură a Uniunii Europene (EACEA). Nici Uniunea Europeană și nici EACEA nu pot fi trase la răspundere pentru acestea.


Critical thinking for successful jobs – THINK4JOBS 2020-1-EL01-KA203-078797

Proiectul „Critical Thinking for successful jobs” (THINK4JOBS) are drept obiectiv principal consolidarea colaborării dintre instituțiile de învățământ superior și organizațiile de pe piața muncii pentru promovarea, dezvoltarea, susținerea și evaluarea eficientă a gândirii critice a studenților prin tranziția lor într-un context profesional.

____________________________________________________

Prima întâlnire transnațională din cadrul proiectului „Critical Thinking for Successful Jobs”

Academia de Studii Economice din București – Martie 2022

____________________________________________________

E-book – intellectual output 1

Primul rezultat al proiectului „O1. Setul de instrumente THINK4JOBS. Zece scenarii de învățare bazate pe practică” a constat în urmărirea și cartografierea metodelor și/sau tehnicilor utilizate în gândirea critică la cursurile din învățământul superior, și la sesiunile de formare derulate de organizațiile de pe piața muncii, precum și în dezvoltarea a zece scenarii de învățare. Fiecare scenariu a inclus informații descriptive cu privire la teme, concepte, obiective, rezultate ale învățării, durata, abordarea didactică, mediul de învățare și evaluare, atât pentru elementele specifice domeniului, cât și pentru elementele referitoare la gândirea critică. Din cele zece scenarii rezultate a fost organizat sub formă de program câte un scenariu din fiecare disciplină abordată în cadrul proiectului (formarea profesorilor, limba engleză ca limbă străină – EFL, economie și afaceri, informatica pentru afaceri și medicină veterinară), astfel încât acesta să poate fi utilizat în continuare pentru programele de ucenicie din următoarele etape ale proiectului.

E-book – intellectual output 1 – Rezumat in limba română

____________________________________________________

E-book – intellectual output 2

Cel de-al doilea rezultat al proiectului „O2. Sesiuni de formare privind gândirea critică pentru instructorii din învățământul superior și de pe piața muncii” a fost reprezentat de dezvoltarea unui curriculum de formare pentru instructorii din instituțiile de învățământ superior și tutorii organizațiilor de pe piața muncii în vederea promovării gândirii critice în programele de ucenicie și pentru dezvoltarea de programe mixte folosind platforma Moodle. În vederea implementării cursului de formare fiecare dintre instituțiile de învățământ superior și organizațiile de pe piața muncii participante la proiect a oferit diferite ateliere axate atât pe reconstrucția ideilor deținute anterior de către participanți cu privire la gândirea critică, cât și pe dezvoltarea unei definiții de lucru privind gândirea critică pentru proiectul Think4Jobs. De asemenea în cadrul atelierelor au fost descrise strategii de predare care promovează gândirea critică și învățarea mixtă, a fost prezentată platforma Moodle, au fost studiate abordări/metode de evaluare a gândirii critice și a fost pregătit Memorandumul de înțelegere (Memorandum of Understanding) între instituțiile de învățământ superior și organizațiile de pe piața muncii.

E-book – intellectual output 2 – Rezumat in limba română

____________________________________________________

Newsletter – Noiembrie 2021

____________________________________________________

____________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________

A doua întâlnire transnațională din cadrul proiectului „Critical Thinking for Successful Jobs”

Universidade de Evora, Portugalia

Scroll to top